Identitetskrise.

Jeg er glad for at være mig og ikke dig
ikke at der er noget galt med at være dig,
men jeg er jo mig, og hvis jeg var dig,
ville jeg jo ikke være mig,
og så ville der være to af dig .

Jeg er mig, og du er dig.
Jeg er glad for at være mig,
og du er glad for at være dig.
Så hvorfor siger i, at jeg skal ligne dig,
og du skal ligne mig?

Det forvirrer mig
at være mig,
og måske forvirrer det dig
at være dig,
men jeg skal være mig,
og du skal være dig.

Jeg er mig,
og du er dig,
og det glæder mig,
at jeg er mig,
og du er dig.




3 kommentarer:

  1. Jeg ved ikke præcis hvad det er, men der et eller andet ved det her digt jeg virkelig godt kan lide! På en eller anden måde forstår jeg det bare, den der "identitetskrise" som du beskriver.. Det er rigtig inspirerende og du skriver skide godt!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Faktisk var det lige præcis den reaktion, jeg gerne ville have, at man ikke rigtig ved, hvad der er med digtet, for på en måde, synes jeg selv i hvert fald, er den enormt forvirrende! :-) Tusinde mange tak!!

      Slet
  2. Hej Nikolai! Du husker måske, at jeg vandt din give-away for noget tid siden. Jeg blev virkelig glad for pladen, théen og dit fine brev. Desværre mistede jeg din adresse og fik aldrig svaret tilbage (dumt af mig). Men jeg tænke, at du måske alligevel havde lyst til, at vi skrev sammen? Hvis du lyster, kan du sende din adresse til min mail (ajokumsencabral@yahoo.dk), så sender jeg straks et brev til dig! KH Andrea

    SvarSlet